Ak sa má človek stať človekom, musí sa vzdelávať.

Ján Amos Komenský

Vedúca MZ:

PaedDr.

Koľová

Alena

uč.

III.B

Členovia:

Mgr.

Čuláková

Ľudmila

uč.

I.A

 

Mgr.

Masariková

Beáta

uč.

I.B

 

p.

Bečičková

Alena

uč.

I.C

 

Mgr.

Šimkaniková

Andrea

uč.

II.A

 

Mgr.

Ondrušková

Júlia

uč.

II.B

 

PaedDr.

Malá Tichá

Beáta

uč.

III.A

 

PaedDr.

Koľová

Alena

uč.

III.B

 

Mgr.

Špáni

Karol

uč.

IV.A

 

p.

Križek

Ján

uč.

IV.B

 

 

Edukačný proces prebieha na l. stupni podľa ISCED 1 v 1. až 4. ročníku; informatická výchova sa vyučuje od 2. ročníka, anglický jazyk od 1. ročníka.

Cieľmi a prioritami sú činnosti podľa učebných osnov v každom ročníku v príslušnom predmete:
Do vyučovania vkladáme modernizáciu prostredníctvom dostupných výukových programov, sledujeme psychohygienu žiakov s dodržaním výchovných a vzdelávacích štandardov pre jednotlivé ročníky v jednotlivých predmetoch.
Základným cieľom je skvalitňovanie vyučovacieho procesu využívaním metód, ktoré spája učenie so životom, využívame zážitkové učenie vo všetkých premetoch.
Veľká pozornosť sa venuje adaptácii žiakov prvákov na nové školské prostredie a spolupráci s materskou školou.

V slovenskom jazyku sa venuje pozornosť kvalite čítania a čítaniu s porozumením.
Žiaci sa v prvom ročníku naučia čítať a písať, v druhom ročníku sa oboznamujú s mäkkými a tvrdými slabikami, v treťom ročníku sa pridávajú vybrané slová, slovné druhy, rozvíja sa a upevňuje písomný prejav žiakov.
Vo štvrtom ročníku sa učivo rozširuje o spodobovanie a predložky. Všetci žiaci na 1.stupni sa oboznamujú so základnými literárnymi výrazmi, čitateľskou gramotnosťou. Čitateľskú kompetenciu u žiakov formujeme literárnym vkusom výberu vhodnej mimočítankovej literatúry, návštevou divadelných predstavení.
Využíva sa i spolupráca s krajskou knižnicou a detské časopisy. Organizujeme kvízy, výstavky kníh a besedy s osobnosťami nášho mesta. Navštevujeme pravidelne divadelné podujatia v bábkovom divadle i v našej škole.
V rámci slovenského jazyka sa žiaci zúčastňujú recitačných a literárnych súťaži. Každoročne sa organizuje postupujúca súťaž HVIEZDOSLAVOV KUBÍN.

Anglický jazyk sa vyučuje od prvého ročníka prostredníctvom rozhovoru, počúvaním, spievaním, nácvikom básni. V prvom ročníku to prebieha iba na základnej úrovni počutého. Žiaci sa vedia pozdraviť, pomenovať členov rodiny, zvieratká, poznávajú časti svojho tela, počítajú do dvanásť, v druhom ročníku počítajú do tridsať a rozširujú vedomosti o gramatickú časť slovies, zámen a prídavných mien. V treťom a štvrtom ročníku sa rozširujú témy na voľný čas a zábavu, domov a bývanie, ľudské telo, rodina a spoločnosť. Venujú sa gramatickej časti zámenám, slovesám: čas prítomný, minulý a správnemu slovosledu v gramatickej vete.
V prvom a druhom ročníku sa vyučuje podľa učebníc Oxford First Friends level 1 a First Friends level 2, v treťom a štvrtom ročníku podľa Oxford Family and Friends level 1 a Family and Friends level 2.
Pravidelne sa organizuje postupujúcu súťaž Shakespeare's day.

Matematiku na prvom stupni začíname v prvom ročníku počítaním a písaním číslic do dvadsať, počítame bez prechodu do dvadsať, druhý ročník pokračujeme do sto s prechodom cez desiatku, pridávame slovné úlohy a rysovanie úsečiek, tretí ročník počítame do 10 000, pridáva sa násobilka a rysovanie štvoruholníkov v štvorcovej sieti, štvrtý ročník pridávame veľkú násobilku a delenie, rysujeme kružnicu, štvoruholníky, obvody uholníkov. Zvýšenú pozornosť venujeme prístupu v matematike na samostatnosť pri riešení úloh a rozvoja logického myslenia.
V rámci matematiky sa zapájame týchto postupových súťaži: PYTAGORIÁDA, MATEMATICKÁ OLYMPIÁDA, MAKSÍK, MATEMATICKÝ KLOKAN, VŠEVEDKO a pod.

V prírodovednej oblasti sa venujeme na prvom stupni postupne od prvého ročníka oznamovaním environmentálnej a dopravnej výchove, prírode živej a neživej primerane k veku, v prvom ročníku rozhovormi, besedami, vypracovaním pripravených pracovných listov formou zážitkového poznávania, v druhom pridávame aktivitu žiakov do vytvárajúcich projektov v témach príroda – voda, vzduch, stromy, rastliny a zvieratá, v treťom pridávame oblasť ľudské telo, technika – elektrický obvod, rastliny a domáce zvieratá. Štvrtý ročník je rozšírenie tretieho. Vedieme žiakov k ochrane zdravia a prírody, štvrtáci uskutočňujú návštevu hvezdárne v Kysuckom Novom Meste, históriu dejín Radoľu. Všetci žiaci sa zapájajú pri úprave okolia školy.
V tejto oblasti sa venujeme mimoriadne dopravnej výchove, aby už naši prváci sa vedeli správať na cestách. Pravidelne navštevujeme dopravné ihrisko, kde sa nám venujú policajti - dopraváci. Štvrtáci sa zúčastňujú okresnej súťaže BEZPEČNE NA BICYKLI.

Vlastiveda podľa ISCED 1 začala rozširovať vedomosti žiakov od druhého ročníka orientáciou okolia školy, mesta, významných dní a inštitúcii – polícia, zdravotníci, hasiči, tretí ročník dejiny a súčasnosť Slovenska formou príbehov rozprávok a povestí a štvrtý ročník už sa pracuje s mapou SLOVENSKA a prechádza sa našou vlasťou. Žiaci podľa učebných osnov vytvárajú projekty a preferuje sa kolektívna práca.

V oblasti výchov na prvom stupni vo vyučovacom procese vo väčšej miere využívame IKT. Rozvíjame u žiakov schopnosť vyhľadávania a využívania informácii pri rôznych druhov práce s počítačom, osvojujú si metódy samostatného štúdia o informáciách.

Na hodinách telesnej výchovy okrem telocvične využívame i pobyt na čerstvom vzduchu. Zapájame sa do športových súťaži organizovaných školou i mestom. Veľkú radosť nám robia mladé talenty vo futbale a v gymnastike. Pre svoje zdravie všetci žiaci sa zúčastňujú Didaktických hier, Cvičení v prírode, v prvom ročníku plaveckého výcviku a v druhom školy v prírode.

Hudobná výchova je obohatená o ľudové a umelé piesne, nácvik jednoduchých tancov z regiónu podľa riekaniek a vyčítaniek, jednoduché kroky polka, čardáš. Zúčastňujeme sa postupovej speváckej súťaže SLÁVIK.

Na výtvarnej výchove vytvárame príjemné a estetické prostredie obohacujúce podnety žiakov. Pripravujeme žiakov na výtvarné súťaže a tým aj hľadáme nové talenty.

Hudbu a pohyb približujeme žiakom i na aktivitách ako je KARNEVAL a kultúrne podujatia, ktoré pre žiakov pripravujeme v spolupráci s rodičmi našich žiakov.

Naším cieľom je i naďalej v tomto školskom roku pokračovať predovšetkým v oblasti vzdelávania po názvom ŠKOLA PRE DETI A RODIČOV a to najmä uplatňovaním inovatívnych metód a foriem práce vo vyučovaní a v realizovaných mimoškolských aktivitách – edukačné týždne. Tento úspech dosiahneme postupne prácou každého z nás.